Stockholm i mitt hjärta

 
Åkte iväg till Stockholm i Torsdags.
Lyssnade på Vilma, Pohn Jettri, Joey och Robert på Copperfield på fredagen. Att se unga bluesmusiker äga scenen kan vara det bästa som finns!
Hann även med att spela in en låt hemma hos Micke på fredagseftermiddagen, han gjorde ett jävla bra jobb så jag kan säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet, kolla in min logg på facebook så hittar ni den där!

På lördagen drog vi ju såklart till jammet. Var uppe och spela några låtar med bland annat Eric Hansson, Derek January, Micke, Matti och James Bradley. Världens ös! Efter jammet stod vi utanför stampen och jamma med Dan Granero, en sjukt duktig bluesmusiker ifrån Austrailen. Haha tror vårt lilla spontana jam lockade 60-70 åskådare, otroligt kul!
Sedan hängde vi på Joey och Robert och fortsatte agera gatumusikanter i gamla stan, även det vart lyckat!

St Clara hade jam på kvällen så vi fortsatte ditåt, sjöng några låtar där med, Claras är otroligt mysigt, vilken stämming! Sprang tillbaka till stampen senare under kvällen (älskar att jammen i gamla stan ligger så nära varandra) och fick gästa under Dan Graneros spelning. Körde tre låtar och publiken var på topp, även bandet. Det gjorde hela min kväll kan jag säga, fasen vad kul vi hade!

Som vanligt har jag haft en fantastisk vistelse i Stockholm, lärt känna nya vänner och spelat blues som bara den, finns det något bättre?







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lisa Lystam

Blues singer

RSS 2.0